Nije tajna da su cigle jedan od najstarijih gradjevinskih materijala poznatih čoveku. Ovaj proizvod koji se koristio još pre 8000 p.n.e na južnoj obali Turske, se milenijski pokazao kao: lako ugradljiv, izdržljiv, ekonomičan i estetski superioran materijal. Međutim, ono što većina ljudi ne zna je da su cigle postale pravi mega trend u Južnoj Koreji!
Od SMART uredjaja pa do CIGLE
Pre nego što počnete da se isčudjavate kako je ovaj proizvod, kojeg danas tipično vezujemo za zemlje Zapadne Evrope i Amerike, završio kao absolutni mega trend na drugom kraju sveta, bitno je naglasiti uticaj socijalnih mreža na njegovu rasprostranjenost u Južnoj Koreji.
Poznato je da je ova zemlja dalekog istoka tehnološki lider u sektoru IT-a i telekomunikacija. Pored činjenice da je Južna Koreja sedište multinacionalne kompanije SAMSUNG, da obezbedjuje najbrži protok interneta na svetu i da ima besplatan wi-fi u svojoj prestonici Seulu, ono što je specifično za ovu naciju je njena visoka stopa obrazovanosti u korišćenju SMART uredjeja. Južna Koreja je na 1. mestu po procentu korisnika SMART telefona i interneta (čak 94% celokupne populacije koristi ovaj vid tehnologije u svakodnevne svrhe). Ovakva činjenica doprinela je da veliki broj gradjana koji su provodili vreme na socijalnim mrežama poput pinterest-a, trendir-a, i instagram-a, se zaljubi u superiorni dizajn i estetiku cigle i započne fashion trend širom Južne Koreje.
300 000 CIGLI ZA PROČIŠĆENJE DUŠE
Spektar ciglene euforije koja je zahvatila Južnu Koreju najbolje se ogleda u novo-sagradjenom budističkom hramu „Jetavana“ koji je završen u proleće 2019. godine u južno-korejskom gradu „Gangčon“. Hram je sagradjen od 300 000 cigli i brzo je svojom modernom ali ipak asketskom estetikom preplavio socijalne mreže u Koreji i doneo mnogobrojne posetioce već u toku prvog meseca rada. Kako dvojica glavnih arhitekti, Hjoungnam Lim i Eunjom Roh, objašnjavaju, „Hteli smo da privučemo mlade ljude, a kako to bolje uraditi nego pomoću socijalnih mreža. Znajući kolika je pomama za ciglenim fasadama u zemlji, Lim je dao ideju da napravimo kompletan hram od pune cigle. Brzo se ispostavilo da nismo pogrešili. Ljudi si prepoznali unikatan izgled objekta i maltene preko noći smo bili na svim stranicama.“
Za popločavanje podova i strukturološku nosivost samog hrama korišćene su crvene pečene cigle od pune opeke. Ovaj monolitni izgled objekta savršeno se uklopio u asketske ideje budizma, a rustika cigle sa modernim dizajnom samog hrama spojili su moderan životni stil sa tradicijom i prirodom. Kako gospodin Roh to najbolje kaže, “Cigle simbolišu srednji put, nirvanu, i balans kojem treba da težimo. One su spoj mira i moći, starog i novog, prirode i čoveka, kao i minimalizma i raskoši. One su nam dozvolile da sve te ideje pretočimo u naš hram.”